Sirkkasuklaiden pakkaussuunnittelu MUJIlle

Entis

Helsinki sai oman MUJIn lippulaivamyymälänsä, ainoana Euroopassa. Siellä myös pilotoidaan ketjun ensimmäistä Euroopassa sijaitsevaa ruokaosastoa. MUJIn ruokaosaston konsepti nojaa Suomalaiseen puhtaaseen lähiruokaan. Heillä on valikoimissaan suomalaisten pientuottajien tuotteita laajalla skaalalla. MUJIn myymäläsä toimii myös ravintola, joka tarjoaa samojen tuottajien raaka-aineista valmistettuja annoksia.

MUJIn filosofiaan kuuluu minimalismi

Ylpeydeksemme MUJI otti myyntiin Entiksen Sirkkasuklaapakkaukset. MUJIn filosofiaan kuuluu yksinkertaisuus. Myynnissä olevien pakkausten ja tuotteiden tulee olla pelkistettyjä ja mahdollisimman ekologisia. Räätälöimme Entiksen Sirkkasuklaapakkaukset vastaamaan entistäkin paremmin MUJIn ideologiaa. Pakkausten materiaali vaihdettiin luonnollisiin sävyihin ja väritys adaptoitiin no-label -ideologiaan. Kun brändi-identiteetti ja siihen kuuluvat elementit ovat oikein valitut, adaptointi uusiin integraatioihin on mahdollista ja ketterää myös pakkauksissa.

Nämä Sirkkasuklaat lunastavat pakkauksen antaman lupauksen ja ovat yksinkertaisen herkullisia ja terveellisempiä naposteltavia. Oma suosikkini on salmiakki-sirkkasuklaa. Sääli, ettei salmiakki ole varsinkaan aasialaisille kovin mieleen, eikä sitä toistaiseksi MUJIsta löydy. Salmiakkisirkkasuklaatakin saa onneksi kuitenkin vaikkapaa Entiksen verkkokaupasta.

MUJIlle suunnittelemani pakkaukset saavuttivat valtavan suosion ja samoja pakkauksia on sittemmin alettu myydä laajemminkin Euroopassa ja Kanadassa.

Mujin ruokatori on hyvä myyntikanava paikallisille elintarvikkeille

MUJIn ruokatori on oiva näyteikkuna etenkin Aasiaan suuntaaville yrityksille. Kannattaa olla yhteydessä minuun tai suoraan MUJIn ruokaosastoon, jos yhteistyö heidän kanssaan kiinnostaa.

MUJI Helsingissä on myynnissä myös muita DesignCompanyn suunnittelemia tuotteita.

Ruoka & Juoma
Brändäys, Graafinen suunnittelu, Konseptointi, Verkkokaupan pakkaaminen, Visuaalinen identiteetti