Arancione Originale

Viinietikettien suunnittelu, Hartwall

Suomessa viinipullojen etikettisuunnitteluun panostaminen on keskeistä. Nimittäin ns. viinimaissa tuote valitaan useammin sisällön perusteella ja perinteinen valkoinen etiketti mustalla kaunokirjoituksella on vielä aika yleinen. Suomessa mieleenpainuvilla – kuvallisilla, värikkäillä ja näkyvillä pakkauksilla on oma vankka kannattajakuntansa.

Kuluttajatutkimuksista voidaan havaita eritoten Suomessa viinien hyllynäkyvyydellä olevan iso merkitys myyntiin. Kuluttajat saattavat Alkossa valita viinin muistiin jäävän kuvituksen tai värikkään etiketin perusteella. Uudistimme Arancionen laatuviinit kommunikoimaan entistä paremmin haluttuja attribuutteja ja erottumaan edukseen Alkon hyllyssä.
Brändikommunikaatiossa pureuduttiin laadukkaaseen mutta helposti ymmärrettävään konseptiin. Kuluttajan valintaprosessi tehtiin yksinkertaiseksi uskottavalla ja riittävän helposti lähestyttävällä konseptilla. Tämä viinisarja sopii laajan kuluttajakunnan käteen. Brändistä rakennettiin silti arvokas, kuten nämä laadukkaat viinit ehdottomasti edellyttävätkin.

Outi saa nopeasti kiinni briefistä ja hänen kanssaan on mukava pallotella ideoita. Outi on suunnittelijana taitava, huolellinen ja tehokas. Vahva suositus!

Ida Kupari
Head of Product Development & Sourcing, Hartwall
Arancione Originale Ripasso sai tyylikkään raikkaan oranssin ulkoasun, joka taatusti huomataan.

Värikkäät etiketit erottuvat

Etiketit ottavat vaikutteita vintage-tyylisestä alkoholituotteille tyypillisestä kuvitustyylistä, mutta käyttävät sitä hyväkseen modernilla tavalla. Viinien värikoodaukset ovat tarkkaan harkitut ja kestävällä tavalla ajan mukaiset. Värityksissä on otettu tarkoin huomioon viinisarjan yhteneväisyyden asettamat vaatimukset. Jokaisessa tuotteessa on käytetty samaa kupariin sävyttyvää foilausta ja saman väristä kapselia korkin suojana. Kuparisen sävyn on sovittava yhteen sarjan jokaisen tuotteen oman värin kanssa. Tuotteille valittujen värisävyjen täytyy kuitenkin viestiä ensisijaisesti kullekin tuotteelle oikeaa tuotekategoriaa ja makuprofiilia.

Laadukas mattapaperi ja muotoon leikattu etiketti viimeistelevät tyylikkään yhteneväisen lopputuloksen.

Arancione Originale Amarone della Valpolicella puettiin arvoiseensa etikettiasuun. Oranssi kapseli yhdistää valikoimissa olevia tuotteita toisiinsa.
Scroll to Top