Kotimaista käsityötä laadukkaista materiaaleista

Pakkaus nosti tuotteen arvoa 70 %

Helsingin Olkaimen omistaja Marjaana halusi tuoda markkinoille uuden tuoteryhmän business-pukeutujille. Business-olkaimille ja vöille ei löytynyt valmiita pakkauksia, jotka olisivat täyttäneet uuden kohderyhmän vaatimukset.

Myyvä pakkaus on yrityksen paras investointi!

Outi Oravainen
DesignCompany

Business Finlandin Innovaatioseteli

Marjaana palkkasi minut suunnittelemaan pakkaukset Business Finlandin Innovaatiosetelillä. Toimeksiantona oli ideoida olkainpakkaus, joka nostaisi tuotteen arvoa ja tekisi siitä uuden kohderyhmän silmissä kiinnostavan.

Konseptointi ja kuluttajatutkimus

Prototyypin valmistuttua se tutkittiin kohderyhmässä suhteessa olkainten nykyiseen pakkaustapaan, joka oli muovipussi ja siihen kiinnitetty ripustusetiketti. Sense N Insight:n Virpi Korhonen haastatteli kuluttajatestissä business-pukeutujia heidän Value Toolkit® -työkalullaan, joka on pakkauksen arvon mittaamiseen ja visualisointiin kehitetty kuluttajatutkimustyökalu.

Tuotteen maksuhalukkuuden nostaminen

Uudesta pakkauksesta mitattu maksuhalukkuus oli huikeat 70 % korkeampi kuin nykyisestä pakkauksesta ja 90 % ilmoitti haluavansa ostaa tuotteen uudistetussa pakkauksessa. Tämä loi uskoa projektiin ja samalla laitettiin liikkeelle myös vyöpakkauksen rakennesuunnittelu. Vyöpakkauksen sleeverissä pilotoitiin Teknoksen pinnoitusosaamista. Teknoksen uudenlainen pinnoite saa kartonkipakkauksen tuntumaan hämmästyttävästi nahalta.

Tutustu pakkaustutkimustoimisto Sense N Insight:iin täältä

Helsingin Olkaimia voit ostaa täältä

Scroll to Top