Outi Oravainen
DesignCompany

Personoidut pakkaukset

Personoidulla pakkauksella on mahdollista jättää asiakkaalle pysyvä muistijälki. Oman nimen näkeminen kaupan hyllyllä, tai lapsenlapsen piirtämä taideteos pakkauksessa saattavat olla sykähdyttäviä hetkiä.

Pakkausten personointi ja piensarjatuotanto tulevat vahvistumaan pakkaussuunnittelun trendeinä. Digipainaminen tarjoaa yhä enemmän mahdollisuuksia myös pienemmille tilauserille.

Yksi varsin tehokas tapa osallistaa, ja sitä kautta sitouttaa kuluttajia brändisi pariin, on pakkausten personointi. Olemme nähneet pakkauksissa niin lasten tekemiä taideteoksia päiväkodin varainkeruussa, kun ihmisten kesälomakuvia keksipakkauksissakin. Kuluttajien postaamia reseptivinkkejä on hyödynnetty pakkauksissa.

Muita esimerkkejä hyvin vastaanotetuista personoiduista pakkauksista ovat vaikkapa Fazerin Siniset suklaalevyt, joihin voit kirjoittaa kääreeseen haluamasi tekstin, ja lähettää suklaalevyn verkkokaupasta suoraan saajan postilaatikkoon. Tai Coca-Cola, joka painoi ihmisten nimiä etiketteihinsä brändin sijaan. Muualla maailmassa esimerkiksi kuohujuomien lahjalaatikoita on mahdollista personoida lahjan saajalle sopivaksi.

Millä tavalla sinun tuotteesi voisi hyötyä personoinnista? Ideoidaan yhdessä!

Scroll to Top