Personoidut pakkaukset
Personoidulla pakkauksella on mahdollista jättää asiakkaalle pysyvä muistijälki. Oman nimen näkeminen kaupan hyllyllä tai lapsenlapsen piirtämä taideteos pakkausessa saattavat olla sykähdyttäviä hetkiä.
Pakkausten personointi ja piensarjatuotanto tulevat vahvistumaan pakkaussuunnittelun trendeinä. Digipainaminen tarjoaa yhä enemmän mahdollisuuksia myös pienemmille tilauserille.
Yksi varsin tehokas tapa osallistaa ja sitä kautta sitouttaa kuluttajia brändisi pariin on pakkausten personointi. Olemme nähneet pakkauksissa niin lasten tekemiä taideteoksia päiväkodin varainkeruussa, kuin ihmisten kesävalokuvia keksipakkauksissakin. Kuluttajien postaamia reseptivinkkejä on hyödynnetty pakkauksissa jne.
Muita esimerkkejä hyvin vastaanotetuista personoiduista pakkauksista ovat vaikkapa Fazerin Siniset suklaalevyt, joihin voit kirjoittaa lahjan saajalle sopivan tekstin ja lähettää suklaalevyn verkkokaupasta suoraan saajan postilaatikkoon. Tai Coca-Cola, joka painoi ihmisten nimiä etiketteihinsä brändin sijaan. Muualla maailmassa esimerkiksi kuohujuomien lahjalaatikoita voi personoida lahjan saajalle sopiviksi.
Millä tavalla sinun tuotteesi voisi hyötyä personoinnista? Ideoidaan yhdessä.
