Pakkaus on iso osa brändisi tarinaa
Ihminen osoittaa arvojaan ostokäyttäytymisellään. Omia arvoja vastaavia tuotteita on helppo ostaa ja kuluttaa. Niistä myös halutaan viestiä ulospäin. Minkälainen tarina sinun tuotteillasi on ja keitä kuluttajia se puhuttelee? Tarinan kerrontaan kannattaa panostaa ja sen on oltava aito, oli se minkälainen tahansa.
Asiakkaasi arvostavat tuotteita, jotka ovat aitoja ja rehellisiä. Ihmiset ostavat brändejä, joihin he luottavat. Juuria ja muistoja halutaan vaalia – omia ja brändien luomia. Ihmiset ilmaisevat itseään valintojensa kautta.
Pakkauksen identiteetti rakentuu strategian ja tarinan avulla. Kohdeyleisössä resonoivaa tarinaa hyödyntämällä vahvistat kuluttajan odotuksia ja kokemuksia brändistäsi. Pakkaus on usein ainut media, joka brändisi ja tuotteesi tarinaa kertoo, siksikin sen suunnitteluun kannattaa panostaa.
Kaikilla tuotteilla ei tarvitse olla pitkää historiaa ja vaikuttavia juuria, joista tarina muodostuu. Tarina voi yhtä hyvin rakentua raaka-aineista, ekologisuudesta, yrittäjyydestä tai mistä vain kohderyhmääsi puhuttelevasta aiheesta.
Minun yritykseni tarina pohjautuu osaamiseeni ja yhteistyökykyyni.
Sosiaalinen media on tärkeä ilmaisun kanava, sitä kannattaa hyödyntää myös pakkauksissa.
