Kahvimaitojen designuudistus on ollut pidetty kulttajien keskuudessa

Kahvimaito uudessa kuosissa, Valio

Erikoiskahvien suosio on räjähtänyt viimeisen vuosikymmenen aikana. Megatrendit kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon myös pakkauksia suunniteltaessa. Suosittuun barista-trendiin vastattiin Valion kahvimaitojen pakkausdesignien uudistuksessa.

Valio jakelee tuotteitaan toisinaan monelle markkinalle samassa pakkauksessa. Kahvimaito on tästä hyvä esimerkki. Tällöin pakkauksen suunnittelussa otetaan huomioon monen, välillä hyvinkin erilaisen kulttuurin vaatimukset. Pelkästään kielten sovittelu usein pieneen tilaan tuo omat haasteensa.

Pakkausuudistuksessa haluttiin säätää hienovaraisesti pakkaussarjan värimaailmaa lähemmäs modernia baristatyyliä. Ilmettä myös kirkastettiin tuomalla mukaan uusia visuaalisia brändielementtejä.

Kansainvälisissä pakkauksissa täytyy ottaa huomioon eri kielten viestit suhteessa toisiinsa ja niiden erottautuminen hyllyssä, jotta sama pakkaus on yhtä myyvä kaikilla kohdemarkkinoilla.

Outi on pakkaussuunnittelun huippuammattilainen. Hänen kanssaan työskentely on mutkatonta ja tulokset puhuvat puolestaan. Suosittelen.

Juhana Pilkama
Pakkauskehitysvastaava
Valio
Kahvimaidosta on monta versiota ja pakkausformaattia. Pakkaukset on suunniteltu siten, että ne on helppo monistaa kaikille tuotteille yhdenmukaisiksi.
Värimaailman muutoksella pakkaukset kuvastavat nyt enemmän erikoiskahveillekin sopivaa tuotetta. Kahvimaito sopii silti edelleen erinomaisesti myös suodatinkahvia maustamaan.
Scroll to Top