Suomalaiset koivunmahlajuomat raikkaissa pakkauksissa

Arctic Raw

Minulla on ollut kunnia ja etuoikeus olla suunnittelemassa kaikki tällä hetkellä myynnissä olevat Arctic Raw -tuotteiden pakkaukset ja etiketit. On ollut palkitsevaa päästä rakentamaan kokonaisvaltaisesti yhteneväistä brändiä tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Arctic Raw -tuotteet on suunniteltu vientipakkausten näkökulmasta ja toteutus on kohdennettu varsinkin Aasian markkinoille, mutta niitä saa myös kotimaasta ja pakkausdesignit toimivat globaalisti.

Haluamme viestiä pakkaussuunnittelulla ja kaikella brändin viestinnällä aidoista skandinaavisista mauista ja puhtaista suomalaisista raaka-aineista. Brändi luottaa paikallisiin elementteihin, kuten puhtaan valkoiseen koivun runkoon ja suomalaiseen metsään ja sen antimiin.

Arctic Raw sarjaan kuuluu tällä hetkellä koivunmahlajuomien lisäksi hunajaa ja suomalaisia kuivattuja marjoja. Koivunmahlajuomissa makuina ovat hunaja ja minttu-hunaja. Unohtamatta raikasta maustamatonta versiota, joka pullotetaan keväällä suoraan koivuista saatavasta mahlasta. Tuotteissa ei ole lisäaineita eikä lisättyä sokeria.

Pakkaus tuntuu kädessä laadukkaalta

Aitouden ja puhtauden ilmentämiseksi juomien etikettidesignit haluttiin mahdollisimman raikkaiksi ja tuotteita ilmentäviksi. Kunkin maun värielementti on suunniteltu etuetikettiin foilatuilla yksityiskohdilla. Etiketeissä on käytetty muitakin tarkoin harkittuja erikoisefektejä. Vaativissa etikettipainotöissä on foilauksen lisäksi käytetty muun muassa karheaa pinnoitetta tuomaan tuotteeseen aitoa koivunrungon tuntua. Brändimielikuvan rakentamisen näkökulmasta sillä on suuri merkitys, miltä pakkaus tuntuu, kun sen ottaa ensimmäistä kertaa käteensä.

”Brändisi voi tehdä ensivaikutelman vain
kerran – sillä hetkellä, kun asiakas tarttuu
pakkaukseesi ensimmäistä kertaa.”

Yksityiskohdilla ja viimeistelyllä luodaan brändille arvoa

Sulkimen päälle tuleva sinettitarra viimeistelee tämän tuotteen ulkonäön. Investointi sinetteihin oli tässä pakkausmuodossa yllättävän tärkeä hyllynäkyvyyden ja brändäyksen näkökulmasta. Ilman designin kasaavaa värikästä sinettiä ja siinä olevaa ydinviestiä pakkaus olisi jäänyt nykyistä huomaamattomammaksi ja tavanomaisemmaksi kaupan hyllyssä.

Pakkausten lisäksi olen suunnitellut Arctic Rawn kotisivujen ulkoasua, sekä ottanut siellä olevat tuotekuvat.
Tuotekuvien ja verkkosivujen lisäksi olen suunnitellut Arctic Raw:lle myös markkinointimateriaaleja, kuten PowerPoint-esityksiä, esitteitä ja mainoksia.
Lue lisää Arctic Raw tuotteista täältä.

Ruoka & Juoma
Brändäys, Erikoisefektit pakkauksissa, Markkinointimateriaalit, Pakkaussuunnittelu, Visuaalinen identiteetti